BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, April 15, 2009

Besi ke permata??

People always said that" kamu adalah permata yang perlu digilap supaya suatu hari nanti akan menjadi sesuatu yang amat berharga...bla..bla...bla..". But dont you realise that once you become the diamond, the tendency for you to become arrogant and forget the others.
Aku berpendapat lebih baik aku menjadi besi yang memegang permata itu kerana walaupun orang hanya memuji permata tetapi tanpa besi yang memegang, permata tidak akan mendapat tempat diatas....

Monday, April 13, 2009

Ke MALU an Terserlah

Kalo aku jadik rakyat Thailand, Malu kot aku skang.... Yela, orang dari negara lain datang negara dia nak wat satu perbincangan yang diharap dapat membawa perkara yang baik kepada rakyat di rantau Asia ni....Tapi diorang sibuk lak nak demonstrasi jalanan....Tak senonoh kot....
Nape lak aku sibuk pasal negara orang lain?????????

Wednesday, April 8, 2009

Evolution....Where's the truth?

Kite nak jadi macam ni ke???????????????????????????????????????????????????????

Baru-baru ni aku baru belajo pasal evolusi dan menarik gak sebab akhirnya baru dapat gambaran yang jelas kenapa ramai yang menentang teori Charles Darwin tu. Ada beberapa point yang aku blajo:

  1. Evidence from the fossil: Memang ahli arkeologi jumpe fosil tu tapi fosil yang diorang jumpe tu tak menunjukkan sebarang penemuan dan bukti yang kukuh bahawa spicies yang dijumpai tu terevolusi dari satu organisma yang lain.
  2. Domestic animal: Anjing, ayam, pig, dan banyak la binatang-binatang domestik yang ada sekarang ni merupakan evolusi daripada satu nenek-moyang yang sama. Contohnya anjing yang berasal daripada sejenis serigala yang dikenali dengan nama grey hound telah menjadi haiwan peliharaan manusia purba dan akhirnya mereka telah menjadi sahabat baik kepada manusia. Disebabkan kepelbagaian yang ada pada setiap organisma tersebut telah menjadikan manusia membiakkan mereka mengikut keperluan yang tertentu. Hasilnya pada hari ini terdapat perlbagai jenis anjing yang boleh kita jumpai.
I think these two points doesn't show the truth about the theory because it doesn't have strong evidence that can make it occur as knowledge. I think Darwin just make an assumption and from the assumption, he make a knowledge that it is clearly have manipulate people's belief toward the creation of human.