BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 24, 2010

Pernah aku tertanya-tanya kat kepala otak aku ni kenapa la aku nak jadik baik. Aku jadik baik pun bukannya orang paham dan diorang nak ape yang diorang rasa betol. Sememangnya aku rase konpius and menyesal sebab jadik orang baik ni. Tapi satu hari ni aku pun mengambil langkah drastik ni untuk menggunakan "label" baik yang orang yg kenal aku bagi kat aku untuk menutup perkara-perkara jahat yang aku dah buat dan sedang buat.

Banyak perkara yang dah hampir-hampir buat aku jadik cam setan daripada baik..Tapi ada satu peristiwa ni yang menjadi seperti OMPUTIH kata "turning point" adalah ketika aku seorang budak Form 2 di satu skolah di MUOR. Hari tu aku patut daftar something la kat bilik com dan patutnya sorang-sorang kene bawak satu paper yang mengandungi maklumat pasal diri aku. Jadik aku pon terlupa la nak bawak dan mase kelas aku kene panggil betol-betol plak Pen.HEM yg garang baba cam castard tu yang panggil. Aku ni sorang yg baik la ketika itu pegi sekolah pun pekai songkok........takut skit kt dia tu..

Jadik aku pon g la tau kat dia yang aku tak bawak kertas tu....Membo-membo aku yg lain tak bawak gak tapi nak jujur punye pasal aku sorang je gi tau..

Aku: Cikgu, mintak maap la cikgu saya tak bawak kertas tu...hehe..
HEP: Kepala otak ko berjambul tak bawak..Mana ko letak kepala otak ko? Kat lutut? orang dah pesan suruh bawak....

Macam tu la ku kene ngan dia..Masa tu aku rase cam nak hayun je tangan aku ni kat kepala dia tu...tapi rase hormat ni masih ada...Aku bior je...Membo-membo aku gelak-gelak gak..Aku tak cakap banyak..Aku maki je diorang..padan muke...

Tapi sejak dari hari tu pandangan aku terhadap perbuatan baik dah berubah dan pada aku hidup ni penuh dengan tipu-tipu yang tak senonoh...Buat baik ni adalah untuk akhirat dan buat jahat ni adalah dunia...Bukannya aku nak memisahkan antara dunia dan akhirat tapi ini lah aku rasa kenyataan bagi aku....

Dan aku jugak ada menganalisis beberapa tips yang biasanya orang buat kalo nak menipu....

0 just say da WORD: