BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 18, 2009

Believe or not to believe....

Tadi aku tengok rancangan Ally kat TV3 dan topik yang dia bawak tadi adalah pasal bomoh. Bercakap pasal bomoh ni aku teringat la plak pasal keluarga aku dan saka ni. Dulu arwah atuk aku ada bende alah ni dan mak aku hampir-hampir dapt menatang alah tu(pinjam ayat Cikgu Ikhwan skeettt....) tapi nasib baik la family belah mak aku dah ikhtiar untuk buang bende tu..Kalo tidak...aku pulak yang jadik pewarisnya sebab setahu aku,dia akan pergi kepada orang yang paling rapat dengan orang yang ada bende tu. Aku sempat gak la merasa melihat bende-bende ghaib ni tapi tak best la sebab menakutkan..
Berbalik kepada rancangan tu tadi,rata-rata tak mempercayai bomoh ni. Adakah kerana nama bomoh itu sering dikaitkan dengan perkara-perkara sihir dan syirik? Kalo letak nama pengamal perubatan tradisional diorang boleh diterima pulak....Aku pun tak pasti bomoh tu macam mana sebenarnya(maklum la cetek ilmu...) tapi pada aku bomoh ni sama je seperti doktor yang belajo kat India atau kat UK dan mane-mane sekolah perubatan. Sebabnya, mereka semua mempunyai perantara dan mereka juga mempunyai hujah mereka sendiri untuk menerangkan penyakit yang pesakit mereka hidapi...Yang berbeza hanya perantaraan yang mereka guna dan ilmu yang diorang ada. (mati aku kene marah ngan dak-dak medik......)

Anyway it's depend on how people see it and the experience that the person have regarding the issue.....

We see - they observe,
We talk - they whisper,
We fight - they are happy.........
and that is what our true enemy is doing...

SO...........

BE CAREFUL...


0 just say da WORD: